Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGarzón Gómez, Gustavo
dc.contributor.authorCastro Pardo, Adriana Lizeth
dc.date.accessioned2021-09-09T19:23:49Z
dc.date.available2021-09-09T19:23:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/1460
dc.description.abstractPangea Business Solution is an American company of technological solutions. The Project Manager of the branch in Bogotá has evidenced that, the organizational processes are presenting some failures are affecting the development of the projects for this reason, the present research proposes actions to improve the organizational processes of the company Pangea Business Solution-Bogotá in the light of ISO 9001 or BPR.eng
dc.description.tableofcontents1. Introduction 2. Project Background 3. Context of the Company 4. Description of the Problem 4.1. Research Question 5. Justification 6. Goals and Delimitation 6.1. General Goal 6.2. Specific Goals 6.3. Delimitation of Research 7. Theoretical Framework 7.1 ISO 9001 Standards 7.1.1 Quality Management System 7.1.2 Quality Management Principles 7.1.3 ISO 9000 and 9001 Standards. 7.1.4 Scope of ISO 9001 Standards. 7.2 Business Process Re-Engineering (BPR) 7.2.1 Business Process Re-Engineering. 7.2.2 Goals of the Business Process Re-Engineering. 7.2.3 Methodology of Business Process Re-Engineering. 7.2.4 Phases of a Business Process Re-engineering. 8. Methodological Framework 8.1 Methodological Approach 8.2 Research Type. 8.3 Data Collection Instrument 8.4 Piloting of the survey. 8.5 Population and Sample. 8.6 Data Analysis. 8.6.1 Initial Diagnosis – General Observation. 8.6.2 Survey Results. 8.6.3 SWOT Matrix. 8.6.4 Actions to improve the organizational processes. 9 Conclusions 10 Projections Bibliographic References Annexeseng
dc.format.extent80 p.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherUniversidad ECCIspa
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad ECCI, 2016spa
dc.titleActions to improve organizational processes of pangea business solution- Bogota in the light of ISO 9001 or BPReng
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.publisher.placeColombiaspa
dc.relation.referencesAcevedo, A. & Florencia A. (2013). El proceso de la entrevista. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=V-Wi4_aHmKAC&printsec=frontcover&dq= entrevista&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwiErqvkoZHLAhVHmx4KHdDBAIYQ6AEIIDAB#v =onepage&q&f=falsespa
dc.relation.referencesAmaya, J. (2010, abril). El Método DOFA, un método muy utilizado para diagnóstico de vulnerabilidad y Planeación Estratégica. Recuperado de http://www.culturarecreacionydeporte.gov.co/portal/sites/default/files/8.%20M%C3%A9todo %20DOFA%20para%20diagn%C3%B3stico.pdfspa
dc.relation.referencesChang Chen, Y. (2001). Business Process Reengineering. Recuperado de http://www2.warwick.ac.uk/fac/sci/dcs/research/em/publications/phd/ychen/files/chap-3.pdfspa
dc.relation.referencesCreswell, J. (2014). Research Design. Recuperado de https://books.google.com.co/books?hl=es&lr=&id=EbogAQAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR1&dq =qualitative+approach+definition&ots=cafNnXNzz5&sig=k2sWxcCMh3pOjRMY7h- 9qjnacxA#v=onepage&q&f=falsespa
dc.relation.referencesGunasekaran, A & Kobu, B (2002). Modelling and analysis of business process reengineering. Recuperado de https://www.umassd.edu/media/umassdartmouth/businessinnovationresearchcenter/publicatio ns/modelling_bpr.pdfspa
dc.relation.referencesEstructura Organizacional. Enciclopedia Financiera. Recuperado de http://www.enciclopediafinanciera.com/organizaciondeempresas/estructura- organizacional.htmspa
dc.relation.referencesFarias, C. (2012). Guía Práctica para el Administrador de Empresas para la Evaluación y Selección de Soluciones Tecnológicas para la Gestión. Trabajo de Grado, Ingeniería Comercial, Pontificia Universidad Católica, Valparaíso. Recuperado de http://www.ingcomercial.ucv.cl/sitio/assets/tesis/tesis-2012/2012-Farias-Cristian-San-Martin- Patricio.pdfspa
dc.relation.referencesGaitan, L. (2007). Diseño de un Modelo de Gestión de Calidad basado en los Modelos de Excelencia y el Enfoque de Gestión por Procesos. Trabajo de Grado, Ingeniería Industrial, Fundación Universitaria del Norte, Barranquilla. Recuperado de http://manglar.uninorte.edu.co/bitstream/handle/10584/86/32884145.pdf?sequence=1spa
dc.relation.referencesGonzalez T. & Cano A. (2010). Introducción al análisis de datos en investigación cualitativa: Concepto y Caracteríasticas. Recuperado de http://www.nureinvestigacion.es/OJS/index.php/nure/article/viewFile/476/465spa
dc.relation.referencesHall, A. (2013). Process Business Re-engineering and its application to your Management System. Recuperado de http://www.businessport.net/Process_Business_Re-engineering.pdf.spa
dc.relation.referencesIllezcas, T. y Sanchez, V. Diseño e Implementación de mejoras en los procesos relacionados a la prestación de servicios en una empresa proveedora de soluciones tecnológicas. Trabajo de Grado, Magister en Gestión de La Productividad y la Calidad, Escuela Superior Politécnica, Guayaquil. Recuperado de https://www.google.com.co/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF- 8#q=tesis+sobre+las+ISO+9001+en+empresa+de+soluciones+tecnologicasspa
dc.relation.referencesISO.org. Quality Mnagement Principles. Recuperado de http://www.iso.org/iso/qmp_2012.pdfspa
dc.relation.referencesISO.org. ISO 9001 Quality Management System. Recuperado de https://www.bsigroup.com/Documents/iso-9001/resources/BSI-ISO-9001-Management- system-White-paper-UK-EN.pdfspa
dc.relation.referencesISO. Qué es la ISO 9001. Recuperado de http://www.normas9000.com/que-es-iso- 9000.htmlspa
dc.relation.referencesMateo Rafael José. (2010, 3 de marzo). Sistema de Gestión de la Calidad. Recuperado de http://www.gestiopolis.com/sistemas-gestion-calidad/spa
dc.relation.referencesMétodo Analítico de la Investigación (2011, 21 de octubre). Grupo Morzing Coporation. Recuperado de http://gmorzingc.blogspot.com.co/2011/10/metodo-analitico-de-la- investigacion.htmlspa
dc.relation.referencesMonterroso, E. (2002). Reingeniería: Un enfoque todo o nada. Recuperado de http://www.unlu.edu.ar/~ope20156/pdf/reingenieria.pdfspa
dc.relation.referencesRuiz, C. (2006). Factibilidad para la constitución de la empresa “Consultorías Tecnológicas”. Trabajo de Grado, Gerencia de Proyectos de Ingeniería, Universidad de la Salle, Bogotá D.C. Recuperado de http://repository.lasalle.edu.co/bitstream/handle/10185/2163/TM91.06%20R859r.pdf?sequenc e=1spa
dc.relation.referencesScheuren, F. (1980). What is a Survey? Recuperado de http://www.amstat.org/sections/srms/pamphlet.pdfspa
dc.relation.referencesZigiaris, S. (2000). Business Process Re-Engineering BPR. Recuperado de http://www.adi.pt/docs/innoregio_bpr-en.pdfspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.subject.proposalSoluciones tecnológicasspa
dc.subject.proposalProcesosspa
dc.subject.proposalOrganizacionalspa
dc.subject.proposalTechnological solutionseng
dc.subject.proposalProcesseseng
dc.subject.proposalOrganizationaleng
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/updatedVersionspa
dc.description.degreelevelPregradospa
dc.description.degreenameProfesional en Lenguas Modernasspa
dc.description.programLenguas Modernasspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias Jurídicas, Sociales y Humanasspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem