Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorRincón Beltrán, Diego Andrés
dc.contributor.authorCortés Chalar, Liz Ariadna
dc.contributor.authorRodríguez García, Paola Alejandra
dc.contributor.authorMontoya Bonilla, Luisa Fernanda
dc.date.accessioned2021-11-22T16:20:50Z
dc.date.available2021-11-22T16:20:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/2125
dc.description.tableofcontentsTable of contents 1. Research problem 6 1.1 Problem description 6 1.2 Problem formulation 7 2. Research Objectives 8 2.1 General Objective 8 2.2 Specific objectives 8 3. Justification and delimitation of the research 9 3.1 Justification 9 4. Reference framework 10 4.1 Theoretical framework 10 4.1.1 Long hospital stay. 10 4.1.2 Hospital Classrooms 12 4.1.3 Educational intervention 14 4.1.4 Learning 15 4.1.5 Education 16 4.1.6 Basic English learning rights for preschool, elementary and high school in Colombia17 4.1.7 Linguistic competence 19 4.1.8 Pragmatics 21 4.1.9 Sociolinguistic 22 4.2 Conceptual framework 24 4.3 Legal framework 27 5. Type of research 32 6. Methodology 33 6.1 Type of study 33 6.2 Population and sample 35 7. Sources of information 35 7.1. Primary sources 35 7.2. Secondary sources 36 8. Resources 36 8.1. Human resources 36 8.2. Physical resources 37 Page 4 de 57 8.3. Digital resources 37 9. Schedule 38 10. Results 42 Search flow and study characteristics 42 Which nursing interventions were identified? 42 Identification 43 Screening 43 Eligibility 43 Included 43 11. Discussion 45 12. Conclusion 50 13. Recommendations 50 14. Appendix A 50 15. Referencesspa
dc.format.extent89 p.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherUniversidad ECCIspa
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad ECCI, 2021spa
dc.titleInterventions in language acquisition and language competences in spanish-speaking children with a long hospital stay focused on english language. A scoping reviewspa
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.publisher.placeColombiaspa
dc.relation.referencesAguilar, M. M., & Gutiérrez, M. R. (2015). Fortalecimiento de la competencia comunicativa en inglés a partir de la identificación de los estilos de aprendizaje de los estudiantes de educación media. Universidad Gran Colombia.spa
dc.relation.referencesAlonso Vergara Novoa, M. E. P. C. (2017). Fortalecimiento de la expresión oral y escrita a través de un andamiaje de escritura creativa colaborativa. Forma y Función, 30(1), 117–155.spa
dc.relation.referencesAndrea Gamboa, & Yenifer Herrera. (2016). Pedagogía Hospitalaria en niños con hemofilia. Universidad Autónoma de Bucaramanga.spa
dc.relation.referencesArksey, H., & O’Malley, L. (2005). Scoping studies: Towards a methodological framework. International Journal of Social Research Methodology: Theory and Practice, 8(1), 19–32. https://doi.org/10.1080/1364557032000119616spa
dc.relation.referencesArredondo, F. B. (2018). María Fernanda Barraza Arredondo.spa
dc.relation.referencesAzize, P. M., Humphreys, A., & Cattani, A. (2011). The impact of language on the expression and assessment of pain in children. Intensive and Critical Care Nursing, 27(5), 235–243.spa
dc.relation.referencesBachman, L. (1990). Competencia comunicativa. Documentos básicos en la enseñanza de lenguas extranjeras.pdfspa
dc.relation.referencesBoletín Oficial del Estado. (2006). Ley orgánuica de educación ESP 0.2. 2006 LOE. BOE Núm. 106. Actualizada 2011, 106, 1–50. https://www.boe.es/buscar/pdf/2006/BOE-A-2006-7899- consolidado.pdfspa
dc.relation.referencesCanale, M., & Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1(1), 1–47. https://doi.org/10.1093/applin/I.1.1spa
dc.relation.referencesCano, E. (1998). Evaluación de la calidad educativa. La Muralla S.A. http://www.terras.edu.ar/biblioteca/12/ECPI_Cano_3_Unidad_1.pdfspa
dc.relation.referencesCastañeda Figueiras, S., & Ortega, I. (2004). Evaluación de estrategias de aprendizaje y orientación motivacional al estudio. Educación, Aprendizaje y Cognición. Teoría En La Práctica, January 2015, 277–29spa
dc.relation.referencesCeballos-Acevedo, T. M., Velásquez-Restrepo, P. A., & Jaén-Posada, J. S. (2014). Duración de la estancia hospitalaria. Metodologías para su intervención. Revista Gerencia y Politicas de Salud, 13(27), 268–289. https://doi.org/10.11144/Javeriana.rgyps13-27.dehmspa
dc.relation.referencesGómez Mendoza, M. Á., Alzate Piedrahíta, M. V., Arbeláez Gómez, M. C., Romero Loaiza, F., & Gallón, H. (2005). Intervención y mediación pedagógica: los usos del texto escolar. Revista Colombiana de Educación, 49, 1–16. https://doi.org/10.17227/01203916.7730spa
dc.relation.referencesGóngora, P., Cortés, M., Carmen, M., Morón, P., Teresa, M., & Martín, R. (2008). La Competencia Lingüística Como Base Del Aprendizaje. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 2(1), 177–183.spa
dc.relation.referencesGuillén, M., & Mejía, A. (2002). Actuaciones Educativas en Aulas Hospitalarias: Atención escolar a niños enfermos - Manuel Guillén Cumplido, Ángel Mejía Asensio - Google Libros. In Google Libros. https://books.google.es/books?id=Q2KBvFejLFIC&printsec=frontcover&hl=es#v=onepage &q&f=false%0Ahttps://books.google.es/books?hl=es&lr=&id=Q2KBvFejLFIC&oi=fnd&p g=PA9&dq=educacion+escolar+en+el+niño+oncologico&ots=W7wDmHOha&sig=bVggqv1-IcOk7j0gD6Yh0qEvu5w#vspa
dc.relation.referencesHiggins, J. P., & Green, S. (2011). Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions. In Archives of Internal Medicine (Vol. 145, Issue 3).spa
dc.relation.referencesKelo, M., Eriksson, E., & Eriksson, I. (2013). Pilot educational program to enhance empowering patient education of school-age children with diabetes. Journal of Diabetes and Metabolic Disorders, 12(1), 1–7. https://doi.org/10.1186/2251-6581-12-16spa
dc.relation.referencesLeón, A. (2007). Educere la revista Venezolana de Educación. Educere, 11(39), 595–604. http://ve.scielo.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1316-49102007000400003spa
dc.relation.referencesMinisterio de Educación Cultura y Deporte Subdirección General de Cooperación Internacional, M. (2002). Marco Común Europeo De Referencia Para Las Lenguas. In Centro Virtual Cervantes.spa
dc.relation.referencesMinisterio de Salud y Protección Social. (2014). Lineamiento para la implementación de la Atención Integral en Salud a la primera infancia, infancia y adolescencia Dirección de Promoción y Prevención. 97. https://www.minsalud.gov.co/sites/rid/Lists/BibliotecaDigital/RIDE/VS/PP/Lineamientoatencion-integral.pdfspa
dc.relation.referencesNickels, M., & Cullen, C. J. (2017). Mathematical thinking and learning through robotics play for children with critical illness: The case of Amelia. Journal for Research in Mathematics Education, 48(1), 22–77.spa
dc.relation.referencesPolaino-Lorente, A., & Lizasoain, O. (1992). La pedagogía hospitalaria en europa: la historia reciente de un movimiento pedagógico innovador. In Psicothema (Vol. 4, Issue Número 1, pp. 49–67). http://www.unioviedo.net/reunido/index.php/PST/article/view/7101spa
dc.relation.referencesSanchez Maryuri. (2018). Impacto de las aulas hospitalarias en el estado emocional de niños con cáncer. Journal of Materials Processing Technology, 1(1), 1–8.spa
dc.relation.referencesTouriñán, J. M. (2011). Intervención educativa, Intervención Pedagógica y Educación: La mirada pedagógica. Revista Portuguesa de Pedagogia, 283–307. https://doi.org/https://doi.org/10.14195/1647-8614_Extra-2011_23spa
dc.relation.referencesVarela, A. L. V., & Delgado, E. M. G. (2015). Riesgo de malnutrición asociado a baja ingesta alimentaria, estancia hospitalaria prolongada y reingreso en un hospital de alto nivel de complejidad en Colombia. Nutricion Hospitalaria, 32(3), 1308–1314. https://doi.org/10.3305/nh.2015.32.3.9416spa
dc.relation.referencesVera, M. del M. S., Sánchez, J. L. S., & Espinosa, M. P. P. (2013). Análisis comparativo de las interacciones presenciales y virtuales de los estudiantes de enseñanza secundaria obligatoria. Educacion XX1, 16(1), 351–374. https://doi.org/10.5944/educxx1.16.1.730spa
dc.relation.referencesTiempo de estancia en medicina interna, 49 Rev Med Inst Mex Seguro Soc 527 (2011). http://www.medigraphic.com/pdfs/imss/im-2011/im115k.pdfspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.subject.proposalLong hospital stayeng
dc.subject.proposalChildreneng
dc.subject.proposalAdolescentseng
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/updatedVersionspa
dc.description.degreelevelPregradospa
dc.description.degreenameProfesional en Lenguas Modernasspa
dc.description.programLenguas Modernasspa
dc.publisher.facultyDirección de Ciencias Básicasspa
dc.relation.indexedN/Aspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem