Roa Castillo, GuillermoUlloa Saenz, Ingri MarcelaPulido Gómez, Carlos AndreiLeguizamo Peña, Nelson JavierPeña, Daniel LucasPachón Gómez, Juan Pablo2021-10-202021-10-202015https://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/1778TRIKE.CO SAS, seeking to enter the market in Montreal - Canada, with a product that allows consumers to give an alternative transport at low cost and in less time to mobilize, with an added value that is to protect the environment. This product is a human-powered vehicle (tricycle) designed for a person with an average weight of 60-100 kg. Montreal - Canada, is the largest city in the province of Quebec, in Canada and the second most populous country. It is also an administrative region of Quebec. It is situated on the island of the same name in the St. Lawrence River and Rivière des Prairies. It is a major industrial, commercial and cultural centers of North America. Montreal has 4'027.100 inhabitants, continental climate is humid and road infrastructure is far-reaching because it has a subway and public transportation system integrated. It also has bike paths and trails suitable for cycling and use VTH as a means of sustainable transport. Making it the first city in the Americas in the use of this means of transport.Capítulo 1 Introducción e información general Introducción Capítulo 2 Definición del producto Alcance Marco referencial Método DFX Teoría UPPSALA La internacionalizacion desde el fenomeno BORN GLOBAN Diseño metodologico Construcción VTH Capítulo 3 Equipo de trabajo Capítulo 4 Plan de mercadeo Análisis de producto Matriz MEFI Matriz MEFE Matriz MIME Oferta de producto Precio del producto Canales de distribución Mercado objetivo Determinación público objetivo (Mercado potencial) Delimitación geográfica Análisis de la demanda Análisis de la oferta Análisis costo precio Análisis de la comercialización Capítulo 5 Plan de mercadeo Determinación de la estrategia de producción Análisis de la cadena de valor Actividades de apoyo Alianzas estratégicas empresariales Análisis de la cadena logística de valor internacional desde Colombia hacia Montreal Canadá Distribución física internacional para la exportación DAP Incoterms 2010 (Rozwadowski, 2015) Documentación requerida para la entrada del producto Acuerdos internacionales Estrategia logística global Capítulo 6 Análisis de riesgo Capítulo 7 Plan de implementación Capítulo 8 Plan financiero Venta y costo del producto Mano de obra directa e indirecta Equipos y enseres Factibilidad económica Capítulo 9 Conclusiones Lista de referencias61 p.application/pdfspaDerechos Reservados - Universidad ECCI, 2015Plan de negocios para la exportación vehículos de tracción humana hacia Montreal (Canadá)Trabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessNegociosExportaciónMercadoBusinessExportMarkethttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2