dc.contributor.advisor | Badillo Carrillo, Héctor Fabián | |
dc.contributor.author | Ballén Camargo, Lucy Andrea | |
dc.contributor.author | Ortiz Romero, Carol Viviana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-23T21:00:45Z | |
dc.date.available | 2021-11-23T21:00:45Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/2177 | |
dc.description.abstract | This research was conducted with the goal of studying the general opinion, the interest, the
possible contents and the feasibility on this project according to the 33 (32 students in the focus
group and 33 students in the questionnaires) fifth semester students opinion of the evening shift
of Modern Languages at ECCI University. Mostly aimed at detecting the position of the students
in front of the inclusion of ICT as an aid to the process of formation, on Informational terms,
allowing them to know the real environment to which they may face after graduation | eng |
dc.description.tableofcontents | List of Figures
Glossary
Abstract
Introduction
1 Project title
2 Description of the problem
2.1 Approach
2.2 Formulation
2.3 Systematization
3 Research objectives
3.1 General objective
3.2 Specific objectives:
4 Rationale
5 Frames of reference
5.1 Background
5.2 Theoretical framework
5.3 Framework
5.4 CONTEXTUAL FRAMEWORK
6 Research Design
6.2 Research approach
6.3 Type of study
6.4 Sources and techniques for data collection
6.4.1 The survey
6.4.2 The focus group
6.4.4 The context
6.5 Analysis process
7 Data analysis
8 Contribution to research
OPINIONS ABOUT THE INCLUSION OF A NEW FRAME FOR THE MODERN LANGUAGES PROGRAM 3
9 Conclusions
10 Recommendations
11 Questions for further research
References
List of annexes | eng |
dc.format.extent | 219 p. | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | eng | spa |
dc.publisher | Universidad ECCI | spa |
dc.rights | Derechos Reservados - Universidad ECCI, 2014 | spa |
dc.title | Opinions of a group of students at ecci university on the inclusion of an exclusive frame for the modern languages program | eng |
dc.type | Trabajo de grado - Pregrado | spa |
dc.publisher.place | Colombia | spa |
dc.relation.references | Angulo, I. (04 de 02 de 2013). La importancia de la web multilingüe. Recuperado el 12 de 10 de 2013, de
El lado binario de Iván Argulo: http://ivanargulo.wordpress.com/2010/02/04/la-importancia-dela-
web-multilingue/ | spa |
dc.relation.references | Australian Government. (2 de 10 de 2013). The contribution of ICT to productivity. Recuperado el 12 de
10 de 2013, de Departament of Broadband, Communications and the Digital Economy:
http://www.archive.dbcde.gov.au/2009/february/ict_in_australian_manufacturing/digital_factorie
s_the_hidden_revolution_in_australian_manufacturing/3_ict_productivity_and_business_perform
ance/3.1_the_contribution_of_ict_to_productivity | spa |
dc.relation.references | Begoña Gros Salvat, U. d. (2003). La construcción del conocimiento en la red: límites y posibilidades.
Recuperado el 12 de 10 de 2013, de Capitulo 4. Investigaciones sobre la construcción del
conocimiento en red.: http://campus.usal.es/~teoriaeducacion/rev_numero_05/n5_art_gros.htm | spa |
dc.relation.references | businessdictionary.com. (2013). businessdictionary.com. Recuperado el 14 de 10 de 2013, de
WebFinance, Inc: http://www.businessdictionary.com/definition/productivity.html | spa |
dc.relation.references | CNcrecenegocios.com. (26 de 04 de 2012). CNcrecenegocios.com. Recuperado el 15 de 10 de 2013, de
Concepto de encuesta: http://www.crecenegocios.com/concepto-de-encuesta/ | spa |
dc.relation.references | Cohen Kareh, D., & Asín Lares, E. (2009). Tecnologías de información en los negocios (5ta edición ed.).
Barcelona, España: Mc Graw Hill. | spa |
dc.relation.references | Computer Hope. (2013). Dictionary. Recuperado el 13 de 10 de 2013, de Frame:
http://www.computerhope.com/jargon/f/frame.htm | spa |
dc.relation.references | Consejo Nacional de Acreditación. (2013). Ministerio de Educación Nacional - República de Colombia.
Recuperado el 12 de 10 de 2013, de El sistema de educación superior de Colombia:
http://www.cna.gov.co/1741/article-187279.html | spa |
dc.relation.references | ECCI. (© 2012 Escuela Colombiana de Carreras Industriales). Escuela Colombiana de Carreras
Industriales. Recuperado el 11 de 10 de 2013, de Ecci Bogotá, servicios web:
http://bogota.ecci.edu.co/ | spa |
dc.relation.references | EcuRed . (1999). Triangulación (Metodología). Recuperado el 02 de 11 de 2013, de Principios de la
Triangulación: http://www.ecured.cu/index.php/Triangulaci%C3%B3n_(Metodolog%C3%ADa) | spa |
dc.relation.references | Hernandez Samperi, R., Baptista Lucio, P., & Fernandes Callado, C. (2007). Fundamentos de la
Metodología de la Investigación. Barcelona: Mc Graw Hill. | spa |
dc.relation.references | iiicab.org.bo. (2005). La investigación cualitativa. Recuperado el 14 de 10 de 2013, de La investigación
cualitativa: http://www.iiicab.org.bo/Docs/doctorado/dip3version/M2-3raVDrErichar/
investigacion-cualitativa.pdf | spa |
dc.relation.references | Nielsen, J. (04 de 01 de 2012). Nielsen Norman Group. Recuperado el 13 de 10 de 2013, de Articles /
Usability 101: Introduction to Usability: http://www.nngroup.com/articles/usability-101-
introduction-to-usability/ | spa |
dc.relation.references | Próspero, M. (25 de 11 de 2005). "Si no lo haces fácil, los usuarios se marcharán de tu web". EROSKI
CONSUMER, el diario del consumidor , pág. n/p. | spa |
dc.relation.references | Psicol.unam.mx. (2000). II. MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN. Recuperado el 14 de 10 de 2013, de II.
MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN:
http://www.psicol.unam.mx/Investigacion2/pdf/METO2F.pdf | spa |
dc.relation.references | Rebuzzna. (21 de 03 de 2012). "La evolución natural de la Web 3.0, la importancia de la interacción en
la comunicación" . Recuperado el 12 de 10 de 2013, de Blog: http://www.rebuzzna.com/laevolucion-
natural-de-la-web-3-0/ | spa |
dc.relation.references | Romero, L. F. (1997). Publicar en internet. Santander, España: Servicio de publicaciones, Universidad de
Cantabria. | spa |
dc.relation.references | Ronald, N. B., Marrugo Marrugo, Y. J., & Puello, M. P. (09 de 09 de 2011). LAS TICS COMO
ELEMENTO FUNDAMENTAL PARA LA OPTIMIZACIÓN DE. Recuperado el 13 de 10 de 2013,
de LAS TICS COMO ELEMENTO FUNDAMENTAL PARA LA OPTIMIZACIÓN DE:
http://letravirtual.usbctg.edu.co/index.php/ingeniator/article/viewFile/167/165 | spa |
dc.relation.references | Solarwinds. (2013). SolarWinds IT Management Glossary. Recuperado el 12 de 10 de 2013, de
Enterprise-Class IT Management: http://www.solarwinds.com/it-management-glossary/what-isvirtual-
environment.aspx | spa |
dc.relation.references | techterms.com. (04 de 01 de 2010). techterms.com. Recuperado el 13 de 10 de 2013, de ICT:
http://www.techterms.com/definition/ict | spa |
dc.relation.references | Técnicas de estudio. (2013). Metodología de la Investigación. Recuperado el 14 de 10 de 2013, de
Tecnicas-de-estudio.org : http://www.tecnicas-de-estudio.org/investigacion/investigacion21.htm | spa |
dc.relation.references | The Australian Governments principal Business resource. (2013). Business.gov.au. Recuperado el 13 de
10 de 2013, de What is innovation? | Innovation :
http://www.business.gov.au/BusinessTopics/Innovation/Pages/Whatisinnovation.aspx | spa |
dc.relation.references | Universitat Pompeu Fabra. (5 de 6 de 2012). Diseño Web Centrado en el Usuario: Usabilidad y
Arquitectura de la Información. Recuperado el 12 de 10 de 2013, de Usabilidad y accesibilidad:
http://www.upf.edu/hipertextnet/numero-2/diseno_web.html | spa |
dc.relation.references | Universitat Pompeu Fabra. (05 de 06 de 2012). Diseño Web Centrado en el Usuario: Usabilidad y
Arquitectura de la Información. Recuperado el 12 de 10 de 2013, de Diseño web centrado en el
usuario: http://www.upf.edu/hipertextnet/numero-2/diseno_web.html | spa |
dc.relation.references | Víctor, M. M. (4 de 8 de 2013). Usabilidad en las páginas web. El Universal, pág. n/p. | spa |
dc.relation.references | WebFinance, I. (Copyright©2013). businessdictionary.com. Recuperado el 10 de 10 de 2013, de
businessdictionary.com: http://www.businessdictionary.com/definition/focus-group.html | spa |
dc.relation.references | Younghwa, L., & Kozar, K. (2004). Developing a Theory of Website Usability: An Exploratory Study to
Identify Constructs and Nomological Networks. Recuperado el 12 de 10 de 2013, de AIS
Electronic Library (AISeL): http://aisel.aisnet.org/icis2004/51/ | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.subject.proposal | Accesibilidad | spa |
dc.subject.proposal | Antecedentes | spa |
dc.subject.proposal | Comunicación | spa |
dc.subject.proposal | Accessibility | eng |
dc.subject.proposal | Background | eng |
dc.subject.proposal | Communication | eng |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | spa |
dc.type.content | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | spa |
dc.type.redcol | https://purl.org/redcol/resource_type/TP | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/updatedVersion | spa |
dc.description.degreelevel | Pregrado | spa |
dc.description.degreename | Profesional en Lenguas Modernas | spa |
dc.description.program | Lenguas Modernas | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Ciencias Jurídicas, Sociales y Humanas | spa |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
dc.rights.coar | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |