Examinando por Materia "Comunication"
Mostrando 1 - 2 de 2
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Communicational and cultural competence in translation of the students of 6th semester in ECCI(Universidad ECCI, 2017) Álvarez Espitia, Ingrid Magaly; Guzmán Torres, Luis Guillermo; Barbosa Pérez, CindyThe translation is a field that has been studied and considered for a lot of scholars and linguists, wanting to stand out not only the importance of translating successfully a message to another dialect or language, but also showing the methods, techniques and effective ways of creating a translation from its beginning to its end, which is the moment when the recipient obtains the translated message. One of the competences that are important in the translation context, are the communicational and cultural competence, because in the translation, the meaning of the culture is too difficult to understand, therefore, the communicational and cultural competence must take part in this process to guarantee the effectiveness of the translation. The word “culture” has different meanings depending on the context in which is used. For that reason, is significant to define culture, according to Schwartz, S. H. (1992) ‘Culture consists of the derivatives of experience, more or less organized, learned or created by the individuals of a population, including those images or encodements and their interpretations (meanings) transmitted from past generations, from contemporaries, or formed by individuals themselves.’ Another definition of culture is “Language, as a part of the cultural core, is at the heart of culture. What people do with language – narrative, poetry, songs, plays, etc – are soft expressions of a culture; they are faces of culturePublicación Acceso abierto La comunicación organizacional a través del líder motivacional(Universidad ECCI, 2017) Cuello Díaz, Tatiana Sandrit; Rey Pardo, Lina María; Pérez López, Yaneth RocíoEl presente artículo científico caracteriza la comunicación organizacional a través del líder motivacional, por medio del análisis y distinción de temas específicos como la comunicación organizacional, el liderazgo, la motivación y el liderazgo motivacional. La metodología usada fue el enfoque cualitativo y el método fue la investigación documental, debido a que se realizó un análisis de libros, revistas y artículos de diferentes autores cada uno relacionado con estos temas. A partir de este análisis, se evidencia la necesidad de visualizar en Colombia, cómo se da la comunicación organizacional a través del estilo de liderazgo motivacional. Se inicia con definir el proceso de la comunicación organizacional a través del liderazgo motivacional, para los futuros investigadores ya sean estudiantes o docentes que quieran continuar con este tema, se les recomienda enfocar este artículo hacia la herramienta “Empresa 2.0”; dicha herramienta tiene como prioridad en las compañías, las tecnologías y las relaciones interpersonales en una organización