Publicación:
Advantages and disadvantages of (not) mastering the English language culture in iconshock business

dc.contributor.advisorVargas Gonzáles, Jorge Yezid
dc.contributor.authorMendez León, Ana Milena
dc.date.accessioned2021-09-09T19:11:34Z
dc.date.available2021-09-09T19:11:34Z
dc.date.issued2016
dc.description.abstractThis research describes the disadvantages that represent not having a good command and the advantages of having a good command of English language in a graphic design company. We could identify language skills, communication tools and the most relevant cultural aspects necessary while doing business abroad; such as understanding changes of rules and standards use in other countries, the negotiation barriers using a second language and the best ways of communication worldwide as Email or video conferencing.eng
dc.description.degreelevelPregradospa
dc.description.degreenameProfesional en Lenguas Modernasspa
dc.description.programLenguas Modernasspa
dc.description.tableofcontentsChapter 1 Introduction Statement of the problem Research Questions and Objectives Rationale Chapter 2 Literature review Theoretical framework Communication and the modern languages professional in Colombian enterprises Background frame Cultural influence for international business Multilingual companies have a better performance English in business world Importance of learning a second language Conceptual frame Chapter 3 Research design Type of study Study field Data collection instruments and procedures SWOT Analysis Data analysis method Chapter 4 Data analysis Advantages Disadvantages Communication tools Chapter 5 Disadvantages of not mastering and advantages of mastering the English language as its culture in business Conclusions Limitations and contributions for further research References Appendix Append 1 Common European Framework of Reference for Languages Append 2 Company SWOT Append 3 Survey form Append 4 Interview form Append 5: Business in Japan and China Append 6: Surveyseng
dc.format.extent61 p.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.identifier.urihttps://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/1457
dc.language.isoengspa
dc.publisherUniversidad ECCIspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias Jurídicas, Sociales y Humanasspa
dc.publisher.placeColombiaspa
dc.relation.referencesAnderson, A. (2011). La importancia de aprender una segunda lengua.spa
dc.relation.referencesArias, F. (1999). El proyecto de investigación. Guía para su elaboración. (3ra E.). Caracas: Editorial Episteme, ORIAL EDICIONTS. P.21.spa
dc.relation.referencesAvila, F. (2012). Relaciones internacionales. Colombia: Trillas.spa
dc.relation.referencesBallén, X. Universidad Nacional de Colombia. Sede Bogotá. Análisis DOFA. Versión: 1.0. P. Recuperado de: http://www.bogota.unal.edu.co/objects/docs/Direccion/planeacion/Guia_Analisis_DOF A.pdfspa
dc.relation.referencesBernal, C. (2006). Metodología de la investigación, Para administración, economía, humanidades y ciencias sociales. (2da E). Pearson Educación de México, S.A. de C.V. Leticia Gaona Figueroa. P. 57.spa
dc.relation.referencesBernal, C. (2006). Metodología de la investigación, Para administración, economía, humanidades y ciencias sociales. (2da E). Pearson Educación de México, S.A. de C.V. Leticia Gaona Figueroa. P. 113.spa
dc.relation.referencesCambridge ESOL Examinations. (2012). Inglés en el mundo de los negocios. Madrid y Barcelona.spa
dc.relation.referencesCerón, L. Franco G. Prieto R. y Mendoza E. (2011). La comunicación y el profesional de lenguas modernas en las empresas colombianas. (Vol. 2). En Comunicación, Cultura y Política. Revista de Ciencias Sociales. P. 31-49. Disponible en: http://journal.ean.edu.co/index.php/revistai/article/viewFile/575/510spa
dc.relation.referencesComunidades Europeas. (2008). Las lenguas facilitan los negocios. Bruselas: foro empresarial sobre multilingüismo.spa
dc.relation.referencesCompTIA, (2014). Trends in Workflows Automation and Communications.spa
dc.relation.referencesGatón, I. (2011). Diferencias Culturales para hacer Negocios. Foro de negocios “corealac”. Disponible en: http://airdbelleza.wordpress.com/2011/08/31/diferenciasculturales- para-hacer-negocios-por-ivan-e-gaton/spa
dc.relation.referencesGerencia.com. Negocios internacionalesspa
dc.relation.referencesGómez, A. la importancia del bilingüismo para emprender. Colombia, Medellín: Soficol. Disponible en: http://www.culturaemedellin.gov.co/sites/CulturaE/MiEmpresa/Noticias/Paginas/ Soficol_100426.aspxspa
dc.relation.referencesJiménez, J. y Parra, Y. El fenómeno bilingüe: Perspectivas y tendencias en bilingüismo. Bogotá: Revista de la Universidad de la Salle. P. 59.spa
dc.relation.referencesLlamazares, O. (2011). La influencia de la cultura en los negocios internacionales. Boletín económico de ICE Nº 3011. P. 52. Disponible en: http://www.revistasice.com/CachePDF/BICE_3011_47- 52__DC1F87CE5EEC51F07F5B7E538EFE5D29.pdfspa
dc.relation.referencesLlamazares, O.( 2004). Negociación internacional. España. p. 8.spa
dc.relation.referencesMartínez, C. y Juan, C. (2001). "¿Qué es la economía?" en La Economía de Mercado, virtudes e inconvenientes. Recuperado de: http://www.eumed.net/cursecon/1c/que-es-la-economia.htmspa
dc.relation.referencesMartínez, P. (2006). El método de estudio de caso. Estrategia metodológica de la investigación científica. Universidad del Norte: Pensamiento & gestión. P, 20. Disponible en: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:e319FmqT4scJ:ciruelo.u ninorte.edu++.co/pdf/pensamiento_gestion/20/5_El_metodo_de_estudio_de_caso. pdf+estudio+++de+caso&hl=es&gl=mxspa
dc.relation.referencesMinisterio de Educación, Cultura y Deporte, Subdirección General de cooperación Internacional. (2001). MARCO COMÚN EUROPEO DE REFERENCIA PARA LAS LENGUAS: APRENDIZAJE, ENSEÑANZA, EVALUACIÓN. Instituto Cervantes para la traducción en español (1ra E).spa
dc.relation.referencesNegocios internacionales. http://www.degerencia.com/tema/negocios_internacionalesspa
dc.relation.referencesOncins, M. Licenciada en Ciencias de la Educación. NTP 283. Encuestas: metodología para su utilización. España: Ministerio de trabajo y asuntos sociales.spa
dc.relation.referencesLunven, P. (1991). Realización de encuestas nutricionales en pequeña escala. (5ta E). Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación FAO. Dirección de política Alimentaria y Nutrición. Manual de campo. P.7spa
dc.relation.referencesRomeo, A. y Domenech, L. La entrevista. Materiales de lengua y literatura.spa
dc.relation.referencesSalazar, A. y Zaleta, R. (2009). Importancia de los idiomas en los negocios internacionales. México.spa
dc.relation.referencesSiguan. M. Las lenguas y la globalización. http://www.euskara.euskadi.net/r59- bpeduki/es/contenidos/informacion/artik26_1_siguan_08_07/es_siguan/adjuntos/ Miquel-Siguan-cas.pdfspa
dc.relation.referencesSiguán, M. y Mackey, W.F. (1986). Educación y bilingüismo. Disponible en http://www.ulpgc.es/hege/almacen/download/4/4591/Tema_9_Bilingismo.pdfspa
dc.relation.referencesThompson, Iván. ¿Qué es la economía?. Promo negocios.net. Disponible en: http://www.promonegocios.net/comunicacion/que-es-comunicacion.htmlspa
dc.relation.referencesUniversia, Multiculturalidad. España. Disponible en: http://universitarios.universia.es/voluntariado/multiculturalidad/spa
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad ECCI, 2016spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
dc.subject.proposalCulturaspa
dc.subject.proposalInglésspa
dc.subject.proposalNegociosspa
dc.subject.proposalCultureeng
dc.subject.proposalEnglisheng
dc.subject.proposalBusinesseng
dc.titleAdvantages and disadvantages of (not) mastering the English language culture in iconshock businesseng
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/updatedVersionspa
dspace.entity.typePublication

Archivos

Bloque original

Mostrando 1 - 3 de 3
Cargando...
Miniatura
Nombre:
Trabajo de grado.pdf
Tamaño:
1.02 MB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descripción:
Cargando...
Miniatura
Nombre:
Cesión de derechos.pdf
Tamaño:
298.34 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descripción:
Cargando...
Miniatura
Nombre:
Acta de grado.pdf
Tamaño:
433.93 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descripción:

Bloque de licencias

Mostrando 1 - 1 de 1
Cargando...
Miniatura
Nombre:
license.txt
Tamaño:
14.45 KB
Formato:
Item-specific license agreed upon to submission
Descripción:

Colecciones

Universidad ECCI | Vigilada Mineducación

Reconocimiento como Universidad: Resolución No. 13370 de 19 de Agosto de 2014.

© – Derechos Reservados Universidad ECCI – Fundada en 1977

Correo Electrónico Notificaciones judiciales

notificaciones.judiciales@ecci.edu.co

Correo Electrónico de Atención al ciudadano

info@ecci.edu.co