Examinando por Materia "Planificación"
Mostrando 1 - 20 de 30
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Análisis del puesto de trabajo de un tornero en la ciudad de Bogotá – Colombia(2015) Lili Del Pilar Cubillos León; Jennifer Rodríguez GamboaPublicación Acceso abierto Branding para la reconstrucción de marcas colombiana “palos de Moguer”.(Universidad ECCI, 2016) Montañez García, John Edison; Camacho Patiño, Luis Andrés; Buitrago Reyes, Richard OrlandoPartiendo de los conocimientos conseguidos en el curso de extensión sobre planning, branding y social media y haciendo un estudio exploratorio sobre alguna marca y/o empresa local en que se pudiera aplicar alguno de estos tres temas. El articulo propuesto muestra el proceso en la reconstrucción de la marca PALOS DE MOGUER, y las decisiones que se deben tomar sobre cada una las estrategias de branding a implementar. Según Philip opina que el “Branding es un ejercicio de comunicación para definir lo que es una marca, pues cada marca quiere estar en la mente de los consumidores, sin embargo no hay que confundir branding con marketing pues este no representa todas las tareas de mercadotecnia que una marca realiza” (Kotler, 2010) Actualmente para medir el valor y posicionamiento de esta marca se debe tener en cuenta el mercado local ya que es una fuente importante de información y reconocimiento para esta marca, sin dejar de lado la tendencia hacia la globalización y la dura competencia que han forzado a renovarse. Teniendo en cuenta brand positioning statement en la propuesta para la reconstrucción, y agrupados bajo los cuatro elementos del marketing mix, factores internos y externos de los puntos de venta además de otros factores, entre los cuales se mencionan elementos que nos ayudan a que los consumidores creen un vínculo emocional con la marca.Publicación Acceso abierto Caracterización de los accidentes de trabajo reportados al sistema de vigilancia epidemiológica del municipio de Ocaña – Norte de Santander en el año 2015(2016) Escalante Angarita, Lendy Andrea; Correa Padilla, David; Díaz Guerrero, Neris EstherPublicación Acceso abierto Determinar si las condiciones de trabajo de la población recicladora frente a la actividad de gestión de residuos sólidos de la localidad cuarta de San Cristóbal en la ciudad de Bogotá D.C, requieren de un sistema de gestión en seguridad y salud en el trabajo (SG-SST)(2016) Salinas, Harold Jovanny; Serna Ramírez, Yenny KatherinePublicación Acceso abierto Diagnóstico de los peligros y riesgos laborales en los trabajadores de mano de obra no calificada, de la empresa Ocein obras civiles e ingeniera para la industria del petróleo, según la guía GTC 45(2016) Cubides Peña, Yilma Yanith; Páez Jiménez, Gloria Elena; Palomares Quintero, Lidia MaríaThe approach of this project was able to diagnose the hazards and occupational risks for unskilled workers of the company OCEIN- OBRAS CIVILES E INGENIERA PARA LA INDUSTRIA DEL PETROLEO, according to the 45 GTC GUIDE. This project was established under the GTC 45, a guide for hazard identification and risk assessment in health and safety at work. The guided allowed a total control of all the activities, changes, monitoring and controls that were performed in the study establishments; It was also used the Occupational Safety and Health Management Systems (OSH-MS) The risk assessment is the base for proactive management, led by senior management as part of integrated risk management, with the participation and commitment of all levels of the organization and others involved. Regardless of the complexity of the risk assessment, it should be a systematic process to ensure compliance with its purpose. All employees should identify and communicate to their employer the hazards associated with their work. Employers have the legal duty to assess the risks associated with these work activities. The process of risk assessment described must be used in situations where hazards may affect the safety or health and there is no certainty that the existing or planned controls are adequate, it should be applied by organizations seeking continuous improvement for the Occupational Safety and Health Management System, in compliance with legal requirements, and prior to implementing changes in processes and facilities situations. Identify the hazards associated to the activities in the workplace and assess the associated risks of this hazard to determine the control measures that should be taken to establish and maintain the safety and health of the employees and other interested parties. Make decisions regarding the selection of machinery, materials, tools, methods, procedures, equipment and work organization based on the information gathered in the assessment of risks; check whether the existing control measures in the workplace are effective in reducing risks; prioritize the implementation of improvement actions resulting from the process of risk assessment and demonstrate to the interested parties that has been identified all the hazards associated with the work and has been given the criteria for the implementation of control measures necessary to protect safety and health of workers. A safe work environment, organized with the appropriate use of personal protective equipment, programs for Safety and Health at Work, and all aspects related to the welfare of job security are motivators for the employees to feel an important part of the organization and to improve and maintain the quality of their work.Publicación Acceso abierto Diagnóstico inicial del sistema de gestión en seguridad y salud laboral para la empresa Metalcrom(2019) Camelo Palacios, Brayan Johao; Villanueva Pardo, Carlos Andrés; Muñoz Carvajal, Luz Mary; Castiblanco Aldana, July PatriciaThe project to be carried out is the design of the occupational health and safety system, based on the provisions of the Single Regulatory Decree 1072 of 2015 chapter 6, with the objective that all organizations and economic entities implement said system and comply with the requirements minimum requirements in Occupational Health and Safety and prevent accidents at work or occupational diseases. For the development of this project, it will be carried out in four stages: exploratory, diagnostic, design and evaluation. In the exploratory stage, the collection of information related to the standards of the occupational health and safety system will be carried out by Metalcrom. In the diagnostic stage an evaluation of critical factors will be carried out, giving priority according to the process that the company carries Design stage will develop the application of the SG-SST taking into account all the required documentation according to each of the standards. Evaluation stage will validate the documentation by the company and will deliver the entire schedule of activities to follow to execute the system of management of safety and health at work of the company. The intervention is aimed at all areas of the Metalcrom and 9 contemplates the design of the OSHMS based on the investigations, applicable and complementary standards. With the implementation of the management system, the company will have a greater opportunity for competitiveness in the Electroplating and Electroplating Coatings sector, generating added value to the organization's processes and products and primarily promoting health and safety standards in its collaborators.Publicación Acceso abierto Diagnóstico inicial para el sistema de gestión de la seguridad y salud en el trabajo en Unidad de Estética Dental S.A.S.(2015) Correa Cabrejo, Leidy Johanna; Ramírez Alarcón, Francy BeatrizPublicación Acceso abierto Diagnostico situacional del sistema de gestión de la seguridad y salud en el trabajo (SG-SST) en la cooperativa multiactiva de la empresa de energía de Cundinamarca y del sector eléctrico -Coomtrec Ltda.(2015) Guerrero Bustos, Diego Felipe; Castro Méndez, Leidy CarolinaPublicación Acceso abierto Diseño de una guía orientativa de un SG-SST para la MIPYME consultoría integral y estudios S.A.S. “CINEA", en la ciudad de Bogotá D.C.(2015) García Silva, Leidy Jahidy; Duran Herrera, Agustín IvánThe current document describes the elements of design of a guideline of a System of Safety Management and Health in the Work SG-SST, the MiPyme Consultoría Integral and Studies S.A.S., “CINEA “, his investigation document has the intention of realizing a contribution to continuous improvement of the organization, allowing also to personal development and to increase the productivity of the company, turning into most excellent components in contribution terms development organizational, fixing guideline that serve as management instrument in safety and health in the work SST, giving fulfillment to the established in the Law 1562 of 2012, of Ministry of Labor, the Decree 1072 of 2015 of the Ministry of Labor, the Decree 1072 of 2015, of the Ministry of Labor, in the same way the guidelines of the technical norms NTC – ISO 9001:2008, NTC – ISO OHSAS 18001:2007, NTC – ISO 31000:2009, and other current regulation on the subject of health and safety in the work in Colombia. The main target of the design of a guide guideline of a SGSST, for the MiPyme CINEA, is the continuous improvement in the organization, to optimize the labor conditions of its staff controlling the present factors of risk and danger in the work placePublicación Acceso abierto Diseño de una metodología para la implementación de indicadores de gestión(2016) Orjuela Alfonso, Jenny MilenaPublicación Acceso abierto Diseño del plan estratégico de seguridad vial para la empresa: Transporte Logístico C&G S.A.S.(2015) González Rodríguez, Adriana Marcela; Gómez Trujillo, Gustavo AdolfoThe cargo transportation company, Transporte Logístico C & G SAS, is located in Tabio town - Cundinamarca, where its principal activity is the inter-freight transport by road, carrying daily mainly carnation-like export of different crops located in the Sabana de Bogota to El Dorado Airport in Bogota. Currently it has 12 drivers and 2 people in the Admin. According to Law 1503 of 2011 and Resolution 1565 of 2014 any institution, company or organization legally constituted public or private sector, to fulfill its mission or to develop their activities possesses, manufactures, assembles, sells, hires, or administer fleets of motor vehicles or motor not exceeding ten units, or hire staff or manage drivers, they must design the Strategic Road Safety Plan. For PESV design company, it was necessary to identify road risks factors, an interview with each of the drivers in order to analyze the risks that they identify in their daily work. With this policy are made, the recommendations and road safety education and other issues that will be part of their training in accordance with the action lines in which this plan is based: Strengthening the Institutional Management, Human Behavior, Vehicles Insurances, Secure Infrastructure, Victims Attention.Publicación Acceso abierto Diseño del programa de prevención y protección contra caídas y trabajo seguro en alturas para la Universidad ECCI.(2015) Almanza Hernández, Ángel Steven; Parra Moreno, Ricardo Andrés; Ramírez Perdomo, Edwin AndreyPublicación Acceso abierto Diseño del sistema de gestión de la seguridad y salud en el trabajo para el proceso de sistemas de refrigeración y aire acondicionado para la empresa Freez Ingenierías Ltda.(2016) Guevara Marles, Luis Miguel; Lozada Escalante, WilliamPublicación Acceso abierto Diseño del sistema de gestión de seguridad y salud en el trabajo SG-SST en el conjunto residencial Trébol del Guali etapa 1(2016) Vanegas Bernal, Luis AlbertoPublicación Acceso abierto Diseño del sistema de gestión en seguridad y salud en el trabajo bajo los lineamientos de la ISO 45001:2018 para la empresa ITC Ltda. para el año 2019(Universidad ECCI, 2019) Pérez Zúñiga, Diana Lucia; Gómez Guzmán, Lina Gabriela; Bermúdez Granados, Angie Lyceth; Fonseca Montoya, Ángela MaríaDentro del mercado laboral, en nuestro país se encuentra establecido bajo normatividad, que todas las empresas deben cumplir con estándares de calidad, dentro de los cuales y para efectos de nuestro proyecto prime la seguridad de todos los trabajadores. El lugar de evaluación fue la empresa ITC Ltda. la cual ejecuta trabajos relacionados con todas las ramas de la ingeniería. Dentro de esta organización las personas se encuentran expuestas a riesgos y peligros que pueden causar accidentes, generar lesiones permanentes, enfermedades ocupaciones e incluso la muerte de los trabajadores, En el presente trabajo se planteó como objetivo diseñar para ella, un Sistema de Gestión de Seguridad y Salud en el Trabajo basado en la norma ISO 45001:2018, donde se vele por la prevención y control de los riesgos y mejoramiento de las condiciones de seguridad y salud de los trabajadores. Nuestro proyecto apoyado en una investigación descriptiva, recolecto información de los trabajadores permitiéndonos evaluar las falencias actuales de la empresa y mediante un método analítico se establecieron oportunidades de mejora, mediante el detalle de todos los requisitos requeridos por la norma en los capítulos: contexto de la organización, liderazgo, planificación, apoyo, operación, evaluación del desempeño y mejora, dando como resultado el diseño de un plan de mejora para la empresa ITC Ltda. dentro del ámbito de Seguridad y Salud Laboral. Descriptores: diseño, sistema de gestión, seguridad y salud en el trabajo, ISO 45001:2018Publicación Acceso abierto Publicación Acceso abierto Diseño e implementación del programa de salud y seguridad del trabajo en el área administrativa de la empresa bioconstrucciones de Colombia S.A.(2016) Ahumada Ariza, Erika; Aldana, Daniel Eduardo; Rodríguez Hoyos, Ivonne AndreaPublicación Acceso abierto Publicación Acceso abierto Estudio para evaluar el riesgo psicosocial en el área de COIL en Fenosa gas natural(2015) Gallego Alape, Luis Eduardo; Muñoz Ramírez, María Cristina; Prieto Urbano, Sindy JuliethPublicación Acceso abierto Estudio sobre los factores de riesgos ergonómicos en los puestos de trabajo con video terminales en las oficinas de Yokogawa Colombia S.A.S. (YSACO) en la ciudad de Bogotá(2015) Poveda Vargas, Pilar Andrea; Reyes Parra, Ángela LudibiaYokogawa Colombia SAS (YSACO) enterprise is located in Bogotá and its main activity is the wholesale of NCP’s machinery and equipment. Currently it has 37 permanent employees who are located in an office at the north of the city. In this company was necessary to do a study about the factors of ergonomic hazards in the workplace as a result of observations of unsanitary postures and discomfort of the employees. For the development of the project was required not only to visit different workstations to observe the employees’ postures but also to qualify the furniture used by them. Then, through a survey was possible to know the opinion of each employee about aspects or working conditions that may represent any risk in safety and health. Likewise, it was necessary the recommendations of an ergonomist specialist. Finally, in this study was applied the REBA method to analyze the static and dynamic load on each employee. In conclusion, the workers of the company Yokogawa Colombia SAS (YSACO) had poor ergonomic conditions, which allowed the implementation of postural corrections tools. However, it is necessary continue monitoring and training in order to accustom the Yokogawa employees into correct hygienic positions.