ECCI
    • Colecciones
    • Autores
    • Títulos
    • Fechas
    • Materias
    • español
    • English
  • Directrices del repositorio 
    • Guía autoarchivo
  • English 
    • español
    • English
  • Login

Repositorio Institucional

  • icono-colecciones Na v egar por colecciones
  • icono-autores Na v egar por autores
  • icono-titulos Na v egar por títulos
  • icono-fechas Na v egar por fechas
  • icono-materias Na v egar por materias
  • icono-colecciones Na v egar por tipo de material

Envíos recientes

    No hay artículos recientes
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
‹›
View Item 
  •   DSpace Home
  • D. FACULTAD DE CIENCIAS JURÍDICAS, SOCIALES Y HUMANAS
  • DA. Lenguas Modernas
  • DAA. Tesis
  • View Item
  •   DSpace Home
  • D. FACULTAD DE CIENCIAS JURÍDICAS, SOCIALES Y HUMANAS
  • DA. Lenguas Modernas
  • DAA. Tesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResource TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResource Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Analysis of lexical acquisition in foreign languages through video games


Corredor Montoya, Alejandra
Dubois Bautista, Yheyson Steven

Arciniegas Ovalle, Franklin Segundo

Trabajo de grado - Pregrado

VideojuegoBuscar en Metarevistas
Lenguas extranjerasBuscar en Metarevistas
SoftwareBuscar en Metarevistas
VideogameBuscar en Metarevistas
Foreign languagesBuscar en Metarevistas
SoftwareBuscar en Metarevistas

2017

Softwares as video games allow a virtual interaction with characters and environments which belong to the proper system, and these programs in turn need of an electronic device for its execution. Eguía argues (2012), video games promote a constructivist experience, which is defined as the foundation of an idea through students’ participation in didactical processes. Piaget Explains (1969) the process of knowledge is inherent in human reasoning, more specifically since childhood. The absorption of insight works from the first stages of children by means of experiences, which give them a meaning or a symbol to an action. For instance, take the hand of an adult express a way of conduction to the child. This philosophy of knowledge obtained by own experiences and discoveries is well-known as constructivism. Video games works as entertainment systems, but also could be a good instrument to develop different skills. As Sedeño interprets (2010), video games foment reflection and strategic thinking and these help to stimulate levels of mental agility.

https://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/1555

  • DAA. Tesis [145]

Descripción: Trabajo de grado.pdf
Título: Trabajo de grado.pdf
Tamaño: 590.4Kb

Unicordoba LogoPDFOpen AccessUnicordoba LogoLEER EN FLIP

Descripción: Cesión de derechos.pdf
Título: Cesión de derechos.pdf
Tamaño: 1019.Kb

Unicordoba LogoPDFClosed Access

Descripción: Acta de grado.pdf
Título: Acta de grado.pdf
Tamaño: 358.3Kb

Unicordoba LogoPDFClosed Access

Show full item record

Miniatura

Thumbnail

Gestores Bibliográficos

Exportar a Bibtex

Exportar a RIS

Exportar a Excel

Buscar en google Schoolar

Buscar en microsoft academic

untranslated

Código QR

Convenios

Articulación e Inclusión

Noticias

Aspirantes

Contáctenos

Costos y formas de pago

Editorial ECCI

Sedes

Padres de familia

Reglamento de Trabajo

Portal de trabajo

Preguntas Frecuentes

Dependencias

Términos y condiciones

Vídeos tutoriales

logo EcciCertificaciones

PBX: (57 1) 3 53 71 71

info@ecci.edu.co

Dirección: Carrera 19 No. 49 – 20 Bogotá, Colombia - Sede Principal

Sistema DSPACE - Metabiblioteca | Metabiblioteca